traveliway-

Tydzień w Dubaju za mniej niż 2 tysiące? Możliwe!

Spis treści

Udostępnij

Dubaj uchodzi za miasto luksusowe, wręcz nieosiągalne dla przeciętnego “Kowalskiego”. A prawda jest taka, że za pobyt tam można wydać mniej niż nad polskim morzem ;). Wszystko zależy od tego w jakiej cenie znajdziemy loty i jak będziemy rozporządzać pieniędzmi już na miejscu.

Loty

W tym momencie z Polski do Dubaju lata już parę linii lotniczych. Z Krakowa – FlyDubai, z Katowic – WizzAir, a z Warszawy – Emirates.  Oczywiście nie jest to jedyna opcja, zawsze można lecieć z przesiadką jeśli loty bezpośrednie są za drogie.

Ja za bilet z Katowic do Dubaju zapłaciłam 190zł! W cenie co prawda jest tylko bagaż podręczny (mały plecak 40x30x20 cm), ale ja już jestem przyzwyczajona do takiego pakowania ;).
Bezpośrednie bilety powrotne kosztowały już niestety ponad 1000zł, dlatego zaczęłam szukać jakiejś alternatywy. Ostatecznie nasza trasa wyglądała tak: Dubaj – Sofia (Bułgaria) – Mediolan (Włochy) – Kraków. Chociaż wracałyśmy ponad 20 godzin to zapłaciłyśmy za loty 530zł, więc udało się obniżyć koszt o połowę!

Noclegi

Z początku przygotowywałam się na to, że będziemy spać w budżetowych hostelach. Noclegi okazały się zaskakująco tanie! Od razu zaznaczę, że nie wzięłyśmy najtańszej opcji, więc koszty da się obciąć jeszcze bardziej. Podczas tygodniowego pobytu spałyśmy w dwóch hotelach. Pierwszy z nich to Emirates Concorde Hotel & Apartments znajdujący się w dzielnicy Deira. Hotel rzekomo 4-gwiazdkowy, choć powiedziałabym, że to taki egipski standard :D. Wewnątrz wyglądał trochę jak galeria handlowa :P. Koszt za dwie noce 120zł/ osoba.

Kolejny hotel, który wybrałyśmy to Four Points by Sheraton Downtown Dubai, również 4-gwiazdkowy. Tutaj jednak standard był ewidentnie wyższy, pokój był bardzo nowocześnie urządzony, a na dachu hotelu był basen :). Lokalizacja również na plus, miałyśmy dużo bliżej do centrum. Spędziłyśmy tu 5 nocy 347/ osoba co daje 69zł za noc. W Polsce hotel w takim standardzie myślę, że lekko 200zł/ osoba. Ten nocleg znalazłam w serwisie agoda 😉

La Mer

Transporty

Lotnisko na którym lądowałyśmy czyli DWC, znajduje się około 70km od Dubaju. W ciągu dnia można bez problemu dojechać do niego za pomocą metra + autobus. My jednak lądowałyśmy w nocy i nie miałyśmy takiej możliwości. Dlatego skorzystałyśmy z aplikacji Careem (taki azjatycki Uber). Za przejazd zapłaciłyśmy ok. 60zł/ osoba.

Aby korzystać z transportu publicznego (metro, autobusy), należy kupić kartę Nol. Dostaniemy ją praktycznie na każdej stacji metra, kosztuje 25zł z czego 19zł mamy do wykorzystania. W praktyce wygląda to tak, że wsiadamy do autobusu i odbijamy kartę na specjalnym czytniku i powtarzamy tą czynność, gdy opuszczamy pojazd. Wówczas z naszej karty pobierana jest opłata za przejazd. Zazwyczaj jest to około 3/6 zł w zależności od ilości przekroczonych stref. Ja na swoją kartę wydałam 130zł, z czego na poruszanie się po Dubaju 80zł. Do Abu Dhabi również dojedziemy na tej karcie (koszt 25zł w jedną stronę za 150km!).

W Abu Dhabi Nol niestety już nie zadziała. Należy kupić nową kartę Hafilat, która kosztuje około 10zł.

Poza tym taksówki w Dubaju są tańsze, niż te w Warszawie 😛 My jednak nie korzystałyśmy.

Aby dojechać na Palm Jumeirah, czyli sztucznie usypaną wyspę w kształcie palmy można skorzystać z taxi lub kolejki Monorail. My wybrałyśmy drugą opcję. Przejazd sam w sobie jest atrakcją, ponieważ można podziwiać ową wyspę z góry. Koszt w dwie strony to 30zł (nie akceptują płatności kartą).

Widok ze stacji metra

Atrakcje

Wybór jest ogromny, jednak wszystko zależy od naszego budżetu :P. Punktem obowiązkowym jest oczywiście wjazd na Burj Khalife, czyli najwyższy budynek na świecie! Koszt zależy od tego na które piętra zdecydujemy się wjechać oraz o której godzinie. My wybrałyśmy najtańszą opcję, czyli wjazd na At the Top (124 i 125 piętro). Bilet kupowałyśmy przez oficjalną stronę At the Top , koszt około 150zł.
Dla mnie punktem obowiązkowym była również wycieczka na pustynię! Na grouponie udało mi się znaleźć świetną ofertę. Wycieczka obejmowała:

• transport z Dubaju na pustynię i z powrotem
  • przejazd jeepami po wydmach
  • przejazd na wielbłądach
  • sandboarding
  • wieczór arabski ( różnego rodzaju pokazy, poza ramadanem jest również taniec brzucha)
  • posiłek w formie szwedzkiego stołu + napoje
  • palenie shishy
  • tatuaż z henny
  • zdjęcia w typowych strojach arabskich

Koszt takiej wycieczki to niespełna 70zł! Na grouponie ogłasza się wiele firm, ja wybrałam Luxury Tours, ponieważ mieli bardzo dobre opinie ;).
I tak naprawdę to były jedyne dwie rzeczy za które zapłaciłyśmy dodatkowo. Poza tym korzystałyśmy z darmowych atrakcji.

Wielki meczet w Abu Dhabi

Jedzenie

To już kwestia bardzo indywidualna. Na nasz pobyt przypadał ramadan i praktycznie wszystkie restauracje były zamknięte aż do zachodu słońca. Niektóre punkty były otwarte (głównie w centrach handlowych), jednak były zasłonięte czarną kotarą, aby nie prowokować osób praktykujących ramadan. My zabrałyśmy sporo jedzenia z Polski, aby wydać na miejscu jak najmniej. Może nie były to zbyt pożywne i zdrowe posiłki, ale były inne priorytety. Poza tym kupowałyśmy również w miejscowych marketach 😉

Przykładowe ceny:

• Kebab w dzielnicy Deira – 13zł
  • Kebab w Dubai Marina – 20zł
  • Duży zestaw w McDonaldzie – 20zł
  • Woda – 2/4zł
  • Magnes kupiony w Dubai Marina – 5zł

Także jak widać ceny nie są jakieś kosmiczne :). Wiadomo jeśli chcemy zjeść w restauracji, która ma widok na Burj Khalife no to za takie rzeczy się płaci. Jednak wszystko da się jakoś pogodzić 😉

Podsumowanie

• Loty – 720 zł
  • 7 noclegów – 467zł
  • Transporty – ok. 200zł
  • Atrakcje – 220zł
  • Jedznie + pamiątki – ok. 300zł
Łącznie: 1900zł

Wiadomo jest wiele rzeczy, które mogłybyśmy jeszcze zobaczyć, czy spróbować..;) Zależało mi jednak na tym, aby zobaczyć jak najwięcej przy najmniejszym koszcie! I myślę, że całkiem nieźle wyszło.

Polecane w sklepie

Przeglądaj wyjatkowe zestawy presetów do Lightrooma.